יתרונות קידום ברשתות החברתיות לבעלי אתרים

קידום ברשתות חברתיות הינו רצף של פעולות ותהליכים שיווקיים שנועדו לקדם מותג, עסק או אתר אינטרנט ברשתות החברתיות: פייסבוק, לינקדאין, טוויטר, אינסטגרם וכדומה. בשונה מקידום אתרים סטנדרטי המתייחס לשיפור דירוג של אתר במנועי חיפוש, לקידום ברשתות החברתיות יש מאפיינים אחרים והוא למעשה מהווה זירה שונה לחלוטין אשר הולכת ותופסת תאוצה בשנים האחרונות.

לא רק פייסבוק

פייסבוק היא הרשת החברתית הפופולרית ביותר בעולם, והיום כמעט לכל אחד יש בה פרופיל. אולם פייסבוק היא לא הרשת החברתית היחידה. הרשת החברתית הלוהטת ביותר היום בקרב צעירים רבים היא סנאפצ'אט, רבים עוקבים אחר לוחות פינטרסט או נרשמים בלינקדאין, מעלים תמונות לאינסטגרם, ואמנם טוויטר לא זכתה להצלחה בארץ הקודש כפי שזכתה לה בחו"ל, אולם גם שם נמצאת כמות לא מבוטלת של ישראלים.

בנוסף, לכל אחת מן הרשתות החברתיות שצוינו לעיל, כמו גם לרבות אחרות, יש גם אפליקציה ייעודית כך שהמשתמשים למעשה נושאים אותה בתיק או בכיס המכנסיים. אם כך, רק הגיוני שבעל אתר אינטרנט ירצה גם הוא להיות שם. כלומר, אם בעל האתר מקים עבורו רק עמוד פייסבוק, גם אם הוא מקיים בו פעילויות וגורף לייקים ושיתופים – הוא מבצע רק אחוז זעיר ממכלול האפשרויות האדיר העומד בפניו, וחבל.

בין הרשתות החברתיות למנועי החיפוש

פעילות קידום ברשתות חברתיות היא אמנם דבר נפרד ומאוד שונה מאשר קידום במנועי חיפוש, אולם בסופו של דבר יש לה השפעה חיובית גם על הדירוג של האתר: מצד אחד פייסבוק, אינסטגרם, לינקדאין וכל יתר הרשתות החברתיות נמצאות בתוך רשת האינטרנט; מצד שני, מנועי החיפוש מתבססים בין היתר על נוכחות ואזכורים ברשת. מכאן ברור כי פעילות מאסיבית של אתר ברשתות החברתיות עשויה לעודד את מנועי החיפוש להציג את האתר במקום גבוה יותר ברשימת התוצאות.

זאת ועוד: אם גולשים מחפשים בגוגל מילות חיפוש הרלוונטיות לתחום העיסוק של האתר, הם עשויים לקבל ברשימת התוצאות לא רק את האתר עצמו אלא גם את הפרופיל שלו באחת (או יותר) מן הרשתות הללו. כך למשל, במקרה האידיאלי, רשימת תוצאות חיפוש בהחלט עשויה לכלול במקום הראשון את פרופיל הפייסבוק, במקום השני את האתר ובמקום השלישי את חשבון הטוויטר. כך בעצם יכול בעל עסק למצוא את עצמו מופיע בשליש מתוצאות החיפוש, וכך הגולשים פשוט לא יוכלו להתעלם מקיומו.

הגדלת החשיפה

יתרון נוסף של קידום ברשתות חברתיות הוא האפשרות להרחיב את החשיפה ולהגדיל את קהל הלקוחות הפוטנציאלי. אם התנועה המגיעה ממנועי חיפוש מבוססת על גולשים אינדיבידואליים שאין ביניהם קשר, הרי שברשתות חברתיות, מטבען, קיימים קשרים בין גולשים – וניתן לנצל זאת לטובת קידום האתר.

לדוגמה, אם עמוד פייסבוק עסקי של אתר כלשהו פרסם מאמר טיפים או קישור מעניין, קל מאוד לעוקבים ללחוץ על לייק או שיתוף, וכך הפוסט של העמוד יזכה לחשיפה אורגנית בין חבריו, וקיים סיכוי שגם הם ישתפו את הפוסט עם חבריהם וכן הלאה. בסופו של דבר לכל פוסט שכזה יש פוטנציאל לחצות מעגלים ולהגיע לאין ספור משתמשים בפייסבוק, והמאמץ הכרוך בחשיפה אדירה שכזו הוא בסך הכל פרסום של פוסט אחד.

כמובן שקיימים הבדלים רבים בין כל רשת חברתית אחת לאחרת, ולא כל מה שעובד בפייסבוק יעבוד גם בלינקדאין וכן הלאה, אולם בעזרת מקדם אתרים מקצועי ומנוסה ניתן לרתום את היתרונות של כל פלטפורמה לטובת העסק ולהפוך אותם ליתרונות משמעותיים.

יצירתיות, ידע וניסיון

לא כל מי שיש לו פרופיל בשתיים-שלוש רשתות חברתיות יכול לבצע פעולות קידום ברשתות חברתיות. מי שאינו מכיר את הרשתות עשוי אמנם להצליח בטווח קצר, להתבלט בין מתחריו וליצור נוכחות חברתית משמעותית, אולם בטווח הארוך עלול שלא להצליח לשמור על התוצאות, לאבד גולשים ולהיעלם מן התודעה.

לעומת זאת, מקדם אתרים אשר מאחוריו כבר נמצאים מספר קמפיינים שזכו להצלחה, מכיר את הרשתות החברתיות ואת יתרונותיהן המגוונים, מקפיד לעקוב אחר השינויים והטרנדים בתחום ויצירתי מספיק על מנת להעלות רעיונות לחיזוק המותג באופן אורגני וללא צורך בעוד ועוד משאבים – יוכל לקדם כל אתר ולבנות עבורו נוכחות חברתית לאורך זמן.

רוצים לקדם את האתר שלכם ברשתות החברתיות? לחצו כאן ונשמח לעזור לכם!

 

 

סגירת תפריט
Close Panel