קידום אתרים – רק ממומחים!

קידום אתרים הוא סדרת פעולות המבוצעות במטרה לשפר את דירוגו של אתר במנועי החיפוש, מה שאמור להוביל להתברגותו במקום גבוה יותר ברשימת התוצאות המוצגת לגולש כאשר הוא מחפש משהו שקשור לאתר. באופן כזה ניתן להגדיל את התנועה לאתר ובסופו של דבר גם את הסיכויים שהגולשים יבצעו בו פעולה רצויה, כגון הרשמה לרשימת תפוצה, רכישת מוצר, השארת פרטים ליצירת קשר וכדומה.

חשיבות המקצועיות והניסיון של מקדמי אתרים

תחום קידום האתרים פורח בשנים האחרונות, ותחת כל עץ רענן ניתן למצוא אדם הטוען שהוא יודע לקדם אתרים. אולם לא כדאי להתפתות לקבל את ההצעה הראשונה שמקבלים ואפילו לא את ההצעה הזולה ביותר, שכן היחפזות בשלב זה, אפילו לפי שפעולות קידום האתר כבר החלו, עלולה להיות הרת אסון מבחינת האתר בהמשך.

הואיל ומדובר בנושא רציני שעשוי להשפיע על פעילות האתר לטווח ארוך, מומלץ להיעזר באיש מקצוע שלמד קידום אתרים, התמקצע ורכש ניסיון רב ככל האפשר, וזאת בגלל שלוש סיבות:

  •         הגדלת התנועה לאתר
  •         שיפור יחסי ההמרה
  •         הימנעות מסנקציות

הגדלת התנועה לאתר

גולש המקליד במנוע חיפוש רצף של מילים מבקש בעצם לקבל מידע כלשהו אודות הביטוי שחיפש. רשימת התוצאות שהוא יקבל תהיה בנויה מאתרים שמנוע החיפוש חושב שהם המתאימים ביותר והרלוונטיים ביותר, והגולש בדרך כלל ייכנס לאחד מן האתרים שמופיעים בראש רשימת התוצאות. עשרה האתרים הראשונים, המופיעים בדרך כלל בעמוד הראשון של תוצאות החיפוש, הם אלה שזוכים לביקור מרוב הגולשים. האתרים המופיעים בעמוד השני כבר יקבלו הרבה פחות הקלקות, ומהעמוד השלישי ואילך מדובר במספרים זניחים ביותר של ביקורים.

מכאן ברור כי שאיפתו של כל אתר אינטרנט היא להופיע באחד מן המקומות הראשונים, כמה שיותר קרוב לתוצאה הראשונה.

קידום אתרים מורכב מפעולות כגון חקר מילות מפתח, יצירת פרופיל קישורים פנימיים וחיצוניים, העלאת תוכן רלוונטי ואיכותי, עיצוב האתר באופן ידידותי למשתמש ונוח לניווט ועוד. בעקבות כל הפעולות הללו ורבות נוספות, מנועי החיפוש ובראשם גוגל נוטים לראות את האתר כבעל ערך לגולשים, ולכן הם יטו להציגו במיקום גבוה יותר ברשימת התוצאות.

המסקנה ברורה: אתר שבוצעו עליו פעולות קידום יעילות ידורג גבוה יותר בתוצאות החיפוש מאשר אתרים אחרים; ועל מנת לוודא כי הפעולות הללו הן אכן יעילות, מי שצריך לבצע אותן הוא מקדם אתרים מוסמך ומנוסה.

שיפור יחסי המרה

לכל אתר יש מטרה כלשהי. יש אתרים המציעים לגולשים להצטרף לרשימת תפוצה, יש חנויות מקוונות בהן ניתן לרכוש מוצרים, ויש כאלה שמאפשרים לגולשים המתעניינים במוצר או בשירות להשאיר פרטים על מנת שנציג יצור איתם קשר מאוחר יותר. היחס בין מספר הגולשים שמגיעים לאתר ומבצעים את הפעולה הרצויה, מתוך סך הגולשים שמגיע לאתר וכולל גם את אלה שלא עושים בו דבר, מכונה יחס המרה.

שיפור יחסי ההמרה הינו חלק מארגז כלי קידום האתר, והוא מתייחס לפעולות שנועדו להעלות את האחוז של הגולשים אשר משלימים פעולה באתר. פעולות אלה מתבצעות לאור תובנות ומסקנות המתקבלות מניתוח סטטיסטי של מאפיינים שונים באתר, וביניהן ניתן למנות אופטימיזציה של טפסים, הסרת הסחות דעת, כתיבת תוכן שיווקי ממוקד ועוד.

כלומר, קידום אתרים לא עוסק רק בכמות הגולשים המגיעים לאתר, אלא גם באיכותם. מקדם אתרים מנוסה יכול לערוך מחקר יסודי על מנת להכיר את קהל היעד ולהתאים את האתר לצרכיו, מתוך אסטרטגיה שתתאים בין השוק לבין התנועה. כך יכול מקדם האתרים להגדיל את הסיכוי שגולש שיגיע לאתר גם יבצע בו את הפעולה הרצויה, ויחס ההמרה ישתפר.

הימנעות מסנקציות

מקדמי אתרים שאינם מנוסים מספיק אמנם עשויים להציג אסטרטגיה שתביא לתוצאות טובות בתחילת הדרך, אולם גם היא עלולה להיכשל בטווח הארוך. מנועי החיפוש נוטים שלא לראות בעין יפה הטמעה של קישורים רבים מדי בפרק זמן קצר מדי, לגלות בקלות תכנים שהועתקו ממקורות אחרים וכדומה. אם זה יקרה בגלל קידום אתרים שגוי או לא אחראי, הם עלולים להטיל סנקציות על האתר – כגון הסרתו לחלוטין מתוצאות החיפוש ללא קשר למיקומו הקודם.

לעומת זאת, מקדם אתרים מקצועי ובעל ניסיון יידע מתי לבצע את הפעולות הנכונות, להשתהות או לבצע עצירה מעת לעת ולבצע קידום אורגני יעיל ואיכותי מבלי להסתכן בסנקציות שיוטלו על האתר ממנועי החיפוש.

למידע נוסף וקבלת ייעוץ ממקדם אתרים מנוסה הקליקו כאן.

 

סגירת תפריט
Close Panel